Aku

My photo
Its All About Me....

Monday, August 1, 2011

Ape Ek Tajuk NI....???

Assalam seme bloggers n reader.......hhmmmm....da lme gile aku x update blog aku nih....al maklum la aku ni xde brdbnd sblom nih..(skang da ade la...).....lme gile kot,dkat2 5 bulan kot aku x update blog aku nih.....lg pon idop aku ni bkn interesting ngat pon nk di hikayat kan.........tp byk gak la perkare yg da berlaku dlm idop aku selame aku x update blog nih......

Skang ni da bulan pose........ari berpuase yg pertame.....huhhh,nk kate agak mencbr,x la cz bkn nyer dak kecik aku ni ha...da biase pose...n yg best selame nih aku slalu pose jauh dr famili aku....maklum la stdy merate tmpt.......1st aku x pose ngan famili mse aku skolah kat teknik dlu.......form 4 n 5..........agak trase gak la....tp best gak,bukak pose rmai2 dlm dewan,kongsi2 lauk,dpt tgk awek sambil makn......(tmpat mkn x de dinding penghalang so sambil mkn sambil usha laaa...hahhahhha)..tp aku xde la gatal teruk sgt...juz tgk2 n usha2 mne yg lawa,n yg mkn cover2..itu lg best usik............lg tgk,lg dier cover...hahhahhaha...kdang2 ajak geng tgk pompuan tuh....lg x tentu arah dier nk mkn,last2 mkn nasik pon x abes....hahhahha...best gak jd jhat mcm ni.........aku x la jhat sgt...sket2 tu ade la..........then lpas skolah,smbung stdy kat K.L....lg skali aku x dpt menjalani ibadah pose ngan famili aku...........dok umah sewer,1st umah bukak pose ngan senior.Mmg best,time bukak pose,riuh jek........mmg huha-huha..(bikin chaos la....),then masuk sem 2 pindah umah,dok ngan yg sme2 semester....lg best..........satu kpale,satu kelas,satu umah,satu kos......mmg masyuk.....mse tu la bru aku dpt rse btol2 mcm ner pegi bazar ramadhan sme2,beli lauk masing2 ske,kongsi2 duit,then balik umah,gotong royong letak lauk dlm pinggan....da letak abes seme lauk dlm pinggan,bersile dkat2 ngan lauk,tgu azan.....dengor jek 'Allaaaaaaaaaaaaaaahhhhhh'....hah!!!
pe lg,sambar nasik,sambar buah kurme (klo ade la),then sambar air........lom sempat abes bilal azan ayat pertame,da abes air segelas....hahhahahhhha...mmg best la klo kenang blik zaman dulu kale......rindu plak rse nyer.......spe yg x ikot pegi bazar ramadhan td,tugas dier msak nasik sebanyak yg boleh,kasi penuh satu piuk,maklum la seme laki,seme mkn banyak,seme lapo...hahhaha..tp pnh gak la skali,tah mcm ner lpe nk tekan suis piuk nasik,so nasik x msak la.....bile smpai jek time nk mkn nasik time bukak pose,tgk2 beras x jd nasik lg...maintain beras n air.....hahhahah.....terpakse la mkn buah kurme,minum air smbil tgk lauk yg sedap2 dpan mate...adoooiiiiii,sbar je la.....nk ngap lauk,kang nnti nasik nk mkn ngan pe.........x kan nk mkn nasik putih jek............hahhaha....bile pk blik,lawak pon ade rse.....hhahahhahhahhaa..................

Hmmmm,abes pose bru nih,aku praktikal.............da sem 6,kne la L.I...aku praktikal kat wangsa maju,dkat ngat ngan stesen LRT Wangsa Maju.kompeni ukur.....1st,mmg best L.I akt c nie cz seme jnis no hal...maklum la seme da berumur so cre dorang borak n lawak mmg best........time kje,leh lg borak2 siap jerit2 lg....tu yg bets....time kne kje luar,lg best tp yg 'best' pn ade gak.....ade skali tuh kne naek trun bukit kat Rwang.....peeerrghhh,mmg azab gile la......korng bygkan la....40% curam nk kne naek.,......mncnak tuh.......kne bwk alat lg,klo ringan x pe,ni x da mcm sorang akhluk tuhan da atas belakang nih.......tp paling aku takut,takut trjumpe menatang buas tp alhamdulillah,sekor menatang pon xde yg buas tp paling aku pelik tuh,sepanjang 2 mgu kitorang wat kje area situ,x pnh pon jmpe babi ke,ape ke....pelik gak tp tapak kaki babi tu pnh la ngan sekor keluang...tu je la binatang yg besar kitorang pnh jmpe.........agak musykil gak la aku.....

Then da abes praktikal,aku balik kg...da abes stdy la katekan...blik ke kg n kje 7E area sri jaya......best kje situ,seme masyuk kpale........1st2 tuh agak goyang gak la aku cz x knl spe2 agi kan......da lme n da knl setiap sorang,mmg best.....lg pon seme pekerja c2 seme pompuan...........ngan SA,SM,ASM,seme pompuan.........naseb bek FM bkan pompuan,FM laki.....hahhahhaa...klo pompuan gak,aku x tau la.....ahahahhaha.....
tp aku kje situ sebulan jek........dpat gaji pertame,aku trus belanje famili aku mkn pizza,lg pon da lme x kedarah pizza......n nk dijdikan ceriter,x tau ape ke bengap ke samdol ke org pizza tuh,kitorang sefamili tpkse mkn free satu pizza tuh.kitorang order 2 jek pizza regular tp tah mcm ner,leh dier bg 3 pizza,dier antar yg silap dulu.kitorang mne tau rupe pizza yg kami order tuh,da la ngah lapar so nmpk jek satu pizza da sampai,ngap trus la......rupenyer pizza yg kami mkn tuh pizza org chinese sebelah meje kami.mke org tuh da pnas da...hhahahhahaha...kami mse sdar tuh da mkn byk da.....tinggal satu kerat jek atas plat tuh.....lapar la kate kan.....ahahhahhaha...lawak2........tp untung gak,dpt mkn pizza free satu.......hahhaha.......ble da jd mcm tuh,pizza yg lagi 2 tuh x abes la,da kne tapow bwak balik...mmg best la.....kali pertame aku mkn pizza free...hahhahha...aku rse pekerje pizza tuh kne potng kot gaji dier cz nk ganti pizza yg dier salah antar tuh..........ade la dlm 30 hinggit.......hahahhahha.....kesian lak rse kat org tuh........

Sok aku da start kje bru.....kje kat showroom motor besar n kecik........sebenarnye aku ngah goyang nih....takot gak la cz takot x dpt follow rentak org sne n takot x dpt jual motor....target dier 3 motor besar,5 motor kecik utk sebulan.....at least jual sebijik or 2 bijik pon jd la sebulan............basic rendah,tp kalo dpt jual 2 bijik motor,dpt la aku seribu or 2...........takot2......

hahhahaha....ok la,stakat ni la dlu aku menaip,da nk dekat bukak pose nih....laen kali aku sambung agi blog nih.......

Assalam n selamat berbuker......

No comments:

Post a Comment